Makaronipudding och Big Love!

image12


Nej jag är inte tillräckligt sugen på falukorv för att bara äta det rakt av, så jag ska göra en makaroni pudding istället, jag är faktiskt lite av en expert på det. Detta är receptet jag brukar följa:





Makaronipudding                                    
Ingredienser:
                                                 
       Receptet är för  port. 
       
4 dl

makaroner
150 g

rökt skinka
1 st

purjolök(ar)
3 st

ägg
4 dl

mjölk
1 tsk

salt


svartpeppar
 
 
 
           
   
   
   
   
    
Tillagning:    

1. Sätt ugnen på 200 grader. Koka makaronerna enligt anvisning. Spola dem i kallt vatten.

2. Tärna köttet, skiva purjolöken och blanda med makaronerna i en ugnssäker form.

3. Vispa i hop ägg mjölk, salt och peppar och häll över.

4. Grädda puddingen i ca 30-40 minuter

1 port:
386 kcal
8 g fett
3 g fibrer
   
     
 

Taget från tasteline.com


Ikväll kommer Big Love på Canal plus, som vanligt på Onsdagar kl. 22. Det är faktiskt den enda serien jag verkligen följer nu för tiden. Förr i tiden kunde jag följa serier som besatt.. Jag tror det beror på att jag har blivit så van vid att se på TV utan reklam nu så så fort det är reklam emellan programmen på andra kanaler så tröttnar jag väldigt enkelt. Dessutom så är jag ju mest tokig i film. Film och musik, min stora passion. image13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0