Nyårs aftonen och nutid


image181


Fy sjutton vad jag är trött. Och fortfarande sjuk, såklart.
Man får skylla sig själv helt enkelt.
Jag och M som trodde att nyår skulle bli lugnt i år fick fel. Lilla syster ringde 23.30 och undrade vår adress för att hon och hennes kille skulle komma över med taxi. Sagt och gjort.
Så de kom runt 23.50 med hunden i högsta hugg.
Vi dukade upp för bubbel vinet Törley och skålade in det nya året tillsammans, mysigt.
Sedan blev det mer Törley...
Sedan bar det ner till trottoaren här nedanför för att skjuta upp raketer som lilla systers kille hade med sig, Riktigt bra fyverkeri var det och extra roligt när lilla syster skrek 'Tänt vare här!' efter varje tändning till raket! Hahahahaha...
Sedan förlorade jag rösten nästan totalt.
Vi kom på att vi ville sjunga karaoke runt 2 och det gick ju bra, inte. Jag kunde inte sjunga alls och hörde inte ens mig själv.
Mera vin, mera Törley och jag blev riktigt full, lilla syster med. Hennes kille med, M höll sig lite nykter så att han hade läge på allt. ;)
Lilla systers hund var förresten riktigt kåt på mig och försökte humpa mitt ben så fort jag ställde mig upp?!! hahahahaha
Gårdagen spenderades i sängen, hostandes och inte sägandes ngnting. Jag fick talförbud av M och fick skriva på lappar om det var ngt jag ville. Man kan ju få lunginflammation eller knutar på hals banden...
Min hals är fortfarande dålig idag och jag kan fortfarande knappt tala.
Oj oj.. nu ska jag inte dricka på ett bra tag. Men vi får väl se hur det blir med det, som M sa. Vi fyller ju båda år om ca en och en halv vecka. Pust!


'tänt vare här!'


Kommentarer
Postat av: mingla

Är du bra på bloggdesign? hade behövt lite hjälp isåfall :). Bra blogg du har förresten, hit kommer jag tillbaka :)

2008-01-02 @ 17:13:55
URL: http://fuckmingla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0