Adventstid och Astrid Lindgren

image10


Ibland går det inte riktigt som man vill.. Men då får man tid till annat istället. Så nu snart ska jag och M ner till källaren med lite krafs, sedan ska vi gå igenom lite kartonger och bära upp ljus slingor, advents ljus stakar m.m.
Nej det ska inte sättas upp än, men skönt att ha det klart tills innan Advent. image9

Förresten, det är Astrid Lindgren dagTv1000 Nordic hela dagen, eftersom hon skulle ha fyllt 100 år idag, så det  ska kikas på många Astrid filmer. Kl. 13 börjar Ronja Rövardotter och det får jag ju inte bara missa. En stor favorit när man var liten, tillsammans med Madicken och Mio min mio.


Mina nya favorit frukost är havregrynsgröt med lingonsylt, vilket intogs imorse igen. Gottis... Ikväll blir det falukorv och makaroner, riktigt inspirerandes. ('¨,)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0