Jag gillar det inte!


image129


Jag ska ta upp ett ganska känsligt ämne, en sak som jag stör mig på.

Jag läser rätt så många bloggar dagligen, vissa är underhållande, andra är bara gjorda för att samla kommentarer och inlägg och andra helt enkelt riktigt... jobbiga?
Hur som helst.
Här och var stöter jag på bloggar som 'förklarar' mörkhyade, svarta människor som 'svart skallar' och jag tycker inte om det! Jag tycker det är rasistiskt och oförskämt, även fast personen i fråga som skrev det kanske inte alls har sådana fördomar.
Jag gillar det inte alls! Jag vet inte om jag är gammal modig, eller om tonåringar använder det ordet jämt och ständigt nu för tiden, men på 80 och 90 talet var det ett skälls ord och jag tycker fortfarande att det är det!
Jag har många svarta vänner och de skulle ta åt sig och bli ledsna och jag helt plötsligt kallade dem för svart skallar! Jag nästan skäms när jag skriver det här och nu!! Jag stör mig på det så jävla mkt!
Oki för yttrande frihet men man ska inte skriva saker som man inte kan stå för, speciellt om man inte ens tycker så från början...
Suck.


Kommentarer
Postat av: Dee

Håller med dig. Men ännu värre är när folk slänger omkring ordet neger. Då blir jag pissed. Senast idag satt några på tunnelbanan och sa det.

2007-12-11 @ 21:15:00
URL: http://deelight.blogg.se
Postat av: avon

Ja det är ju lika illa det! Förstår inte att folk inte kan förstå det!

2007-12-12 @ 14:31:51
URL: http://avon.blogg.se
Postat av: Mija

Håller med dig, men du.. Vet du hur jag brukar tänka? Det säger mer om DEM som säger/skriver sånt än vad de säger om de mörkhyade.. eller hur. Ignorera..

Tack för en FIN kommentar inne hos mig. Jag blev så glad för den.. :)

2007-12-13 @ 10:28:08
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: avon

Vad skoj, alltid trevligt att kunna göra ngn glad. :)

2007-12-13 @ 17:45:42
URL: http://avon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0