Film recensioner.

image89


Jag har varit dålig på att blogga om filmer på senaste tiden, har antagligen bara varit för lat för att skriva upp de filmer jag sett. Men det ska det bli ändring på, då jag vill komma ihåg vilka filmer jag sett och iaf de var bra!

The Changeling:


S.k.a kult skräckis från i början av 80talet, skulle jag tippa på. Typiska inslag av läskig musik, dörrar som öppnas och stängs av sig självt, dock ganska bra skådisar för att vara så gammal. Annars är det lätt att sådana skådisar överspelade, speciellt kvinnorna tyvärr. Hur som helst, helt oki film. Jag blev inte rädd, men jag kunde se mig igenom den för att få reda på hur den slutade. Tre snowflakes: image97 image98 image99


Rika vänner:


Med b.l.a Jennifer Aniston. Hur kommer det sig att de flesta filmer som Jennifer är med i är dåliga? Varför väljer hon alltid manus som är menlösa och aldrig har ngn riktig mening? Finns bara en bra film med henne som jag sett och det är Office Space. Hon är faktiskt en ganska duktig skådespelerska, speciellt i de scener där hon ska helt bortkommen ut, för det tror jag faktiskt att hon är!
Hur som helst, filmen handlar om fyra olika kvinnor med fyra olika familjer, ekonomi och bekymmer. Men de kommer aldrig fram till ngnting.
Två snowflakes: image95 image96

Att göra en pudel:


Se inte den här filmen. Den enda som är bra är Eva Röse och inte ens hon kan lyfta upp filmen. Trasig 'komedi' som inte alls är rolig.
En snowflake: image94

Ska ses:

Mamma, pappa, barn

från 2003.
Återkommer om denna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0